Optymalizacja obrazów w najnowszej odsłonie serii dla webmasterów omawiam szereg porad dotyczących optymalizacji obrazów pod kątem wyników wyszukiwania. Przed omówieniem szczegółów technicznych związanych z optymalizacją obrazu zastanów się, w jaki sposób chcesz znaleźć się w wynikach wyszukiwania obrazów i jakiego rodzaju zapytania ludzie mogą użyć, aby Cię znaleźć. Proste? Otóż nie tak proste jak się wydaje. Gdy już to osiągniesz, zastanów się, w jaki sposób Twoja witryna może być przydatna dla osób, które ją znajdą po wyszukaniu Twoich zdjęć. Po zaplanowaniu optymalizacji zdjęć dla wyszukiwarek możesz przejść do optymalizacji dla samej wyszukiwarki.

Uwagi techniczne

Jeśli chodzi o techniczną optymalizację obrazów, jako najważniejsze wymienimy:

  • Obrazy wysokiej jakości (Zobacz: 11 ważnych wskazówek dotyczących zdjęć pod SEO, które musisz wiedzieć)
  • Odpowiednie i widoczne miejsce docelowe (Zobacz: Google publikuje porady dotyczące wyszukiwania grafiki)
  • Podpisy (Zobacz: Google przegląda wyniki wyszukiwania grafiki na komputerze)
  • Opisowe tytuły stron i tekst alternatywny (Zobacz: Jak ważne są tagi dla SEO?)
  • Opisowe nazwy plików (Zobacz: Tekst Alt obrazu vs. Tekst tytułu vs. Nazwy plików: Jaka jest różnica?)
  • Szybkość ładowania (Zobacz: 3 porady dotyczące optymalizacji obrazu w celu uzyskania szybszych prędkości i wyższych rankingów)
5/5 - (12 votes)

Krystian Kociszewski

Pasjonata nowych technologi. WebDevloper na początku, jednak po dłuższym "pobycie" w sieci pasjonata PHP, jQuery, JS i Photoshop'a :).

2 komentarzy o “Optymalizacja obrazów pod kątem wyników wyszukiwania

  1. Czyli jak dobrze rozumiem nazwa pliku też jest ważna?

    1. Tak jak najbardziej jest potrzeba zmiana nazwy pliku jak również jego opisu.

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>