Internet

Sitelinks Searchbox w Google

Sitelinks Searchbox to nowa funkcja wyszukiwarki Google została zaprezentowana na oficjalnym blogu 5 września 2014 r.

Dzięki wyszukiwarce linków do podstron Google użytkownicy mogą szybciej docierać do Twoich treści z wyników wyszukiwania. Poszukiwanie użytkowników czasem korzysta z zapytań nawigacyjnych – podając nazwę marki lub URL znanej witryny – tylko po to, aby raz na tej stronie uzyskać bardziej szczegółowe zapytania.

Załóżmy na przykład, że ktoś chce znaleźć ten film o psie w YouTube. Wpisz YouTube, lub you-tube lub youtube.com w wyszukiwarce Google, idź za linkiem do YouTube, a następnie wyszukaj film. Pole wyszukiwania linków do podstron powoduje usunięcie tego dodatkowego kroku: zapytanie o youtube wyświetla pole wyszukiwania witryny w sekcji Linki do podstron, pozwalając użytkownikowi na natychmiastowe wyszukanie tego bez uprzedniego kliknięcia na tę witrynę.

Teoria

  1. Zainstaluj działającą wyszukiwarkę w swojej witrynie. Zapytania o linkach do podstron są wysyłane przez użytkowników do strony wyników wyszukiwania w witrynie, więc potrzebujesz działającej wyszukiwarki, aby ją wykorzystać.
  2. Wbuduj element danych strukturalnych WebSite na stronie głównej witryny. Dodaj ten znacznik tylko do strony głównej, a nie do innych stron. Zawsze określaj jedną SearchAction dla witryny i ewentualnie inny, jeśli wspierasz wyszukiwarkę aplikacji. Powinieneś zawsze mieć witrynę SearchAction w witrynie, nawet jeśli aplikacja jest preferowanym celem wyszukiwania; Zapewnia to, że jeśli użytkownik nie szuka telefonu z systemem Android lub nie zainstaluje aplikacji na Androida, wynik wyszukiwania kieruje się do Twojej witryny.
  3. Sprawdź swoje strukturyzowane dane przy użyciu narzędzia do testowania danych strukturalnych.
  4. Ustaw preferowany kanoniczny adres URL witryny domowej za pomocą elementu link = “canonical” na wszystkich wariantach strony głównej. Pomaga to wyszukiwarce Google w wyszukiwaniu prawidłowego adresu URL. Uwaga, twój serwer musi obsługiwać kodowanie znaków UTF-8.

Instalacja

  1. Za pomocą wtyczki pod WordPress Sitelinks Searchbox
  2. Gdy używasz wtyczki Yoast nie jest koniecznie dodatkowych wtyczek

Co powodują powyższe rozwiązania?

Wtyczka dodaje znacznik JSON-JD dla schema.org dla “Sitelinks Searchbox” na stronie głównej. Po aktywacji wtyczki wystarczy tylko poczekać na algorytmy wyszukiwania Google, aby zidentyfikować witrynę jako kandydat do nowego pola wyszukiwania linków do podstron.

Kiedy pojawi się okienko wyszukiwani do witryny?

Dlaczego kandydat? Ponieważ pokazanie się pola do wyszukiwania wprost w samej wyszukiwarce uzależnione jest wyłącznie od algorytmu Google. Trzeba postarać się o jak  najbardziej wartościowy content witryny lub sklepu aby przyśpieszyć realizację jego pokazania.

Sitelinks Searchbox w Google
Ocena: 4.8/5 (głosów: 10)

web-port.pl

Agencja marketingowa i reklamy w Kudowie Zdroju. Tworzymy porządne strony, sklepy internetowe wraz z identyfikacją wizualną. Pasjonaci grafiki i kodu od powstania WWW :)

4 komentarzy o “Sitelinks Searchbox w Google

  1. Jak długo trzeba czekać na pojawienie się wyszukiwania wprost w przeglądarce?

  2. Uważam, że Search Box pojawi się tylko dla stron, które google sam wybierze. Wybierają na podstawie zapytań nawigacyjnych wprowadzanych przez użytkowników oraz danych zamieszczonych na stronie. czyli ich algorytmu.

  3. Ja korzystam z wtyczki Yoast, która w większej mierze rozwiązuje wiele spraw. No i nie trzeba instalować wielu wtyczek. Rozwiązanie bardzo przydatne. Dzięki.

    1. Jeden minus tej wtyczki (poważny) to, że nie jest zoptymalizowany pod inny język niż angielski i niemiecki i mamy nadzieję, że to się zmieni w przyszłości.

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>