Google znacząco ułatwiło użytkownikom usług internetowych przechodzenie przez ochronę antyspamową. Mechanizm zabezpieczający reCAPTCHA jest lepszym rozwiązaniem, które w większości wypadków wymaga minimum interakcji. Brak nieczytelnych obrazków czy przepisywanie kodów znacznie uprościło weryfikację prawdziwej osoby od „robota” internetowego. Robot już nie umieści własnej reklamy w komentarzu lub informacji nie dotyczącą komentowanego wpisu a co najważniejsze nie dopuści do masowych rejestracji.
Uzyskanie kluczy reCAPTCHA jest jedynie omówieniem wygenerowania kluczy, które wprowadzamy do wtyczki lub modułu, który wymaga tych informacji do poprawnego działania a nie implementacją tego rozwiązania w pisanym kodzie strony.
Potrzebujemy konta google, którego utworzenie nie powinno sprawić problemu. Po zalogowaniu na konto przechodzimy pod ten link: reCaptcha. Klikamy niebieski przycisk „Get reCAPTCHA” gdzie znajduje się formularz rejestracji nowej strony. Wypełniamy formularz i zatwierdzamy. Pamiętajmy o wpisaniu adresu domeny.
Teraz naszym oczom powinny się ukazać najważniejsze dane, czyli klucze niezbędne do integracji naszego serwisu z tym narzędziem. „Site key” to klucz publiczny zaś „Secret key” to klucz prywatny.
Wygenerowane klucze kopiujemy do wtyczki np.: WorPress, PrestaShop i możemy już testować wdrożone zabezpieczenie przed spamem.
Każdy zainteresowany może wdrożyć nową wersję API nazywaną również „Invisible reCAPTCHA” na swoich stronach internetowych. Na krok ten należy zdecydować się w momencie gdy nie chcemy aby formularz potwierdzenia lub komentarza zawierał tekst „Nie jestem robotem”. Napis ten, niektórych przypadkach jest trochę irytujący gdy mamy poważną tematykę sklepu/ strony internetowej. Możesz przejść teraz do wpisu „Formularz z reCAPTCHA” aby wypróbować klucze do zbudowania formularza.