Internet

Google search Beta

Google udostępniał użytkownikom odmieniony wygląd narzędzia dla administratorów stron internetowych – Google Search Console. Teraz widoczny jest on dla każdego, nawet bez zaproszenia wysyłanego na skrzynkę e-mail. Zmiany są nie tylko wizualne, pierwsze, co rzuca się w oczy po to odświeżony wygląd. Podobnie jak w przypadku pozostałych usług, takich jak np. Google AdWords, opiera się on na stylu material design. Widzimy więc znacznie uproszczony interfejs, stonowane kolory i większe przyciski.

nowy google search console
nowy google search console

Źródło: blog Google

Jak widać wygląd ten jest bardziej atrakcyjny, z pewnością będzie łatwiejszy w obsłudze na mniejszych ekranach. Ważniejsze jest jednak to, co niewidoczne w pierwszej chwili, a więc nowe raporty :).

Raport skuteczności

nowy google search console skutecznosc
nowy google search console skutecznosc

Dostęp do raportu uzyskać można z poziomu strony głównej narzędzia Google Search Console. Pozwala on sprawdzić, jak popularna jest nasza witryna w wyszukiwarce, a w szczególności:

  • liczbę kliknięć;
  • liczbę wyświetleń linku do witryny w Google;
  • odsetek wyświetleń linku, zakończonych kliknięciem;
  • uśrednioną pozycję strony w wyszukiwarce.

Dodatkowo dzięki raportowi sprawdzić można najpopularniejsze słowa kluczowe, które doprowadziły użytkowników wyszukiwarki na naszą stronę, najchętniej odwiedzane podstrony, a także to, na jakich urządzeniach witryna jest przeglądana.

 

Raport o stanie indeksu

Informacje widoczne w tym raporcie dotyczą tego, czy występują jakiekolwiek błędy na stronie dotyczące indeksowania poszczególnych jej podstron w Google. Jeśli zależy nam na osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce, warto często przeglądać ten raport – błędy w indeksowaniu stron powodują bowiem, że podstrony nie są widoczne dla użytkowników wyszukiwarki, a to skutkuje znacznie mniejszym ruchem na stronie.

W raporcie znaleźć można także wskazówki na temat tego, co prawdopodobnie może być przyczyną błędu w indeksowaniu strony i jak go naprawić.

 

Raport o stanie stron AMP

nowy google search console raport amp
nowy google search console raport amp

AMP to skrót angielskiego określenia na „przyspieszone strony mobilne” (Accelerated Mobile Pages) – projektu rozwijanego przez Google, mającego na celu sprawienie, by witryny otwierały się niemal błyskawicznie, co ma szczególne znaczenie dla użytkowników urządzeń mobilnych.

Teraz w Google Search Console dostępny jest raport, dzięki któremu sprawdzić można, które ze stron AMP posiadają błędy uniemożliwiające pojawienie się ich w wyszukiwarce. Podobnie jak w przypadku poprzedniego raportu – dostępne są również wskazówki, jak naprawić ewentualne błędy.

5/5 - (7 votes)

web-port.pl

Agencja marketingowa i reklamy w Kudowie Zdroju. Tworzymy porządne strony, sklepy internetowe wraz z identyfikacją wizualną. Pasjonaci grafiki i kodu od powstania WWW :)

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>